torstai 17. heinäkuuta 2014

006: Rumilus!

Tänään yritin täyttää erään tuttuni toivetta lehmästä. En yleensä edes yritä tehdä mitään muita kuin hevosia, ja sanon esim. laaman yms. pyytäjille, että teen vain hevosia! Nyt kuitenkin kyseessä oli tätini, joka on lahjoittanut minulle paljon kangasta, niin olihan sitä lehmää silti pakko yrittää... Ensin tein ''lehmän'' kaavan ja sitten leikkasin yhdestä kankaastani palat, se oli siis kaksipalainen. Kun olin ommellut sen, täytin sen, ja voi kuinka ruma siintä tuli, ainakin omasta mielestäni. Eikä se edes näyttänyt lehmältä, vain hevoselta, jolla on jättiturpa! Tätä rumilusta en tee loppuun saakka, ja joudun sanomaan tädilleni, että en vain osaa tehdä lehmää. Sinäänsä tämä oli ihan hyvä, sillä samalla huomasin, että tuo kangas on odella huono, tässä tilanteessa huono kangas ei haittaa, sillä kaavakin oli kamala. Lehmän/hevosen muodot olivat poskissa ja kaulassa OK. muttasilti hyvin ruma olento mielestäni ja turpa hirveä. Onneksi tuo kangas sattuu olemaan vain vanha verho. Laitan tämän joskus myyntiin, sillä varmasti joku osaa arvostaa jopa tätä minun mielestäni rumilusta. Valmiiksi en siis koskaan tule tekemään tätä, vaan kun myyn sen, myyn sen kesken eräsenä. Nyt olen varma kahdesta asiasta: 1. En enää koskaan tee/yritä tehdä lehmää. 2. Tuota kangasta en enää koskaan käytä!

Tästä näkee hyvin, kuinka ruma se on.

Tarkennettu kuva turvan epämuodostumista.

Tämä puoli on vähän tasaisempi.

Niskakuva.

Tästä näkee hyvin kaiken kauheuden: Kurttuja pitkin poikin sitä ja se on vino.

Myyntiin tämä tulee vasta, kun olen saanut tejhtyä vielä yhen myynti hevosen. Ja tilareitakin alan tekemään ensikuussa, kunhan olen uudistanut tilari kaavakkeen yms.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti